رویدادهای پژوهشی

📖 پنج‌شنبۀ پژوهشی | ۲۰ آذرماه

🔹 معاونت پژوهش مدرسه با هدف تقویت مهارت‌های علمی و آشنایی بیشتر طلاب با مسیر پژوهش، برنامه «پنج‌شنبۀ پژوهشی» را برگزار کرد. این برنامه فرصتی بود تا طلاب در فضایی متمرکز، بخشی از مسیر پژوهشی خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند.


آغاز یک روز علمی
برنامه با پذیرایی و صرف صبحانه آغاز شد. طلاب در فضایی صمیمی و پرنشاط، خود را برای یک روز آموزشی و پژوهشی آماده کردند.

 


📝 جلسه توجیهی
در ابتدای برنامه، اهداف، ساختار و چشم‌انداز فعالیت‌های پژوهشی مدرسه برای طلاب تبیین شد و نکاتی درباره اهمیت پژوهش در مسیر طلبگی مورد توجه قرار گرفت.

 


 

🎓 برگزاری کلاس‌های پژوهشی

یکی از بخش‌های اصلی پنج‌شنبۀ پژوهشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید مدرسه بود. این کلاس‌ها با هدف ارتقای مهارت‌های علمی و آشنایی بیشتر طلاب با مباحث پژوهشی برگزار شد و فرصتی را برای گفت‌وگو، پرسش و بررسی موضوعات علمی فراهم کرد.

 


در این برنامه، کلاس‌های استاد چوبداری، استاد صفرزاده، استاد موسوی و استاد رضوانی به صورت همزمان از ساعت ۷ تا ۹ صبح در بخش‌های مختلف مدرسه برگزار شد و طلاب متناسب با برنامه آموزشی خود در این جلسات حضور یافتند.

 


فضای علمی، تعامل میان استاد و طلبه و پرداختن به مباحث تخصصی، از ویژگی‌های این بخش از برنامه بود که نقش مهمی در تقویت مسیر پژوهشی و علمی طلاب ایفا کرد.

 


✍️ تمرین مهارت‌های کاربردی
بخشی از برنامه به تمرین و بررسی نمونه‌های عملی اختصاص داشت تا مباحث ارائه‌شده، جنبه کاربردی و اجرایی بیشتری پیدا کند.

 


👥 کارگاه‌های پژوهشی
در کارگاه‌های تخصصی، طلاب به صورت تعاملی به بحث، پرسش و بررسی موضوعات پژوهشی پرداختند و تجربه‌ای نزدیک‌تر از فعالیت‌های تحقیقاتی را کسب کردند.

 


🌱 گامی در مسیر رشد علمی
پنج‌شنبۀ پژوهشی تلاشی بود برای ایجاد انگیزه، نظم‌بخشی به فعالیت‌های علمی و فراهم کردن بستری مناسب برای شتاب‌بخشی به حرکت پژوهشی طلاب مدرسه.

 


تصاویری از پذیرایی میان‌وعده